VodafoneZiggo verdrievoudigt aandeel quad play

De jointventure VodafoneZiggo zag het marktaandeel op de quad play markt verdrievoudigen binnen een kwartaal. Daarmee komt het dichterbij concurrent en marktleider KPN.


In kwartaal 2 van dit jaar zag de provider het marktaandeel van quad play stijgen van 11 naaar 34 procent. KPN blijft echter nog steeds de grootste met 63 procent van de aansluitingen in handen. Qua omzet zag de joint venture en minder spectaculaire rol en ook hierin blijft KPN ze voor.

Vodafone en Ziggo introduceerde in april van dit jaar de Non Stop gratis extra’s voor klanten van beide merken die diensten vice versa afnemen. Hierdoor groeide ook het aantal multi play flink. Naar verwachting zullen de verhoudingen tussen de grote providers nog verder gaan veranderen in de komende kwartalen. De hele quad play markt zit in een groei fase zo is eerder uit cijfers gebleken.

Ondanks de groei van quad play beschikken de meeste huishoudens nog steeds over een triple play pakket. Triple play heeft ook nog steeds het grootste marktaandeel op de multi play markt. Op deze markt zijn de verhoudingen tussen de aanbieders ook meer in evenwicht. Ziggo is op deze markt qua aansluitingen de grootste met 47,7 procent marktaandeel, gevolgd door KPN met 39,5 procent. Ook qua omzet is Ziggo de grootste.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 20 september 2017.