Uitrol snelheidsverhoging Ziggo loopt vertraging op

De geplande snelheidsverhoging van de Ziggo internetabonnementen Max en Compelte loopt vertraging op. Het gaat om een aantal werkgebieden van de met Ziggo gefuseerde kabelaanbieder UPC.

Ziggo kondigde eerder dit jaar snelheidsverhogingen aan, maar deze uitrol loopt nu vertraging op bij sommige voormalig UPC-klanten.
Ziggo kondigde eerder dit jaar snelheidsverhogingen aan, maar deze uitrol loopt nu vertraging op bij sommige voormalig UPC-klanten.

Dat schrijft TotaalTV op zijn website. Begin dit jaar liet Ziggo weten dat maar liefst 1,6 miljoen klanten hogere internetsnelheden zouden krijgen, maar de prijzen ongewijzigd liet. Vanaf 2 oktober jl. zou gestart worden met de uitrol hiervan en ging de provider starten met het resetten van de modems op afstand. Hierdoor maken abonnees automatisch gebruik van de nieuwe snelheden. Uit het bericht blijkt nu dat die uitrol vertraging oploopt. Een aantal voormalig UPC-klanten maakt nog gebruik van oudere pakketten waardoor deze niet direct omgezet kunnen worden.

De aangekondigde snelheidsverhoging kwam volgens Ziggo, omdat zij graag de volgende stap willen zetten naar het next generation network. Een netwerk waarbij internetsnelheden van 1 Gbps mogelijk zullen worden.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 16 oktober 2017.