Consumentenbond start panel om klachten UPC Horizon te verzamelen

De Consumentenbond is een panelonderzoek gestart om de problemen met de UPC Horizon mediabox in kaart te brengen. Recente klachten over de UPC mediabox gaan met name over trage bediening en een trage of wegvallende internetverbinding.

Consumentenbond houdt vinger aan de pols over problemen met UPC Horizon
Consumentenbond houdt vinger aan de pols over problemen met UPC Horizon

Door middel van een panelonderzoek wil de Consumentenbond klachten met de UPC Horizon mediabox verzamelen. De bond wil graag zien hoe UPC de problemen oplost en welke gebreken open blijven staan. Voor veel consumenten zijn namelijk de problemen met de UPC mediabox nog steeds niet voorbij. Eerder beloofde UPC beterschap tegenover de Consumentenbond. De bond gaat nu monitoren of de verbeteringen het gewenste effect hebben.

De klachten die bij de Consumentenbond binnenkomen variëren van een trage bediening tot het wegvallen van de internetverbinding. Daarnaast zouden ook diensten als ‘On Demand’ en ‘Film 1’ niet goed functioneren. Verschillende klanten ontvangen bovendien rekeningen voor diensten die zij niet hebben kunnen gebruiken. Via een online vragenlijst wil de Consumentenbond de problemen met de UPC Horizon mediabox in kaart brengen.

Met de resultaten uit het panelonderzoek wil de Consumentenbond dat UPC met gerichte oplossingen komt. Sinds begin september 2012 verzameld de bond klachten over de Horizon mediabox. Het panel is bedoeld voor iedereen die problemen met de Horizon mediabox heeft of had. Ook consumenten met problemen die al zijn gemeld of zijn opgelost, kunnen deelnemen aan het panelonderzoek via de website van de Consumentenbond.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 13 februari 2013.