KPN ziet groei aantal breedbandklanten Q1 2017

KPN lijkt het tijd van het dalende aantal breedbandklanten te hebben gekeerd. Na 4 kwartalen van afname, nam in het eerst kwartaal van dit jaar het aantal breedbandklanten met zo’n 12.000 toe.

Na 4 kwartalen van daling, mag KPN eindelijke en stijging in het aantal breedbandklanten noteren
Na 4 kwartalen van daling, mag KPN eindelijke en stijging in het aantal breedbandklanten noteren

Uit de kwartaalcijfers die de provider heeft gepresenteerd blijkt dat KPN nu in totaal zo’n 2,89 miljoen klanten heeft voor zijn breedbanddiensten. Van die abonnees maakt net geen 40 procent gebruik van een quad play pakket. Met een quad play pakket wordt een combinatie van vast-mobiel genoemd. In hetzelfde kwartaal lag dit aantal nog op 31 procent. Wat betreft mobiel mocht KPN een bescheiden groei van 2000 noteren. Deze cijfers ondersteunen de groei in de omzet van de consumententak met 2,1 procent.

CEO Eelco Blok in het persbericht:
“Ons toonaangevende aanbod voor Nederlandse huishoudens leverde ook in het eerste kwartaal van 2017 weer goede resultaten op in de Consumentenmarkt. In de Zakelijke Markt migreren we steeds meer klanten naar geïntegreerde diensten.”

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 26 april 2017.