Ziggo en KPN kampten met storing

KPN en Ziggo-klanten hebben het afgelopen weekend te maken gehad met internetstoringen. Diverse gebruikers melden vrijdag en zondag problemen met het internet bij beide providers.

Ziggo en KPN kregen beide te maken met een landelijke storing
Ziggo en KPN kregen beide te maken met een landelijke storing

Storing Ziggo
Internetprovider Ziggo kreeg vrijdagmiddag te maken met een DNS-storing. Het aanpassen van de DNS-server leek de problemen te verhelpen. Een woordvoerder van Ziggo bevestigde tegenover Tweakers dat er sprake was van een storing, maar kon nog niet veel los laten erover. Later in de middag bevestigde Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar aan de website dat de storing bij de internetprovider voorbij was. De oorzaak zou een kapotte kabel zijn geweest.

Storing KPN
Bij KPN klaagde zondagochtend diverse klanten over het feit dat er geen verbinding kon worden gemaakt met het internet. Op de website van de provider was te lezen dat er sprake was van een storing, maar meer informatie werd er niet gegeven. Opmerkelijk was dat sommige klanten totaal geen problemen ondervonden met het verbinden van het internet, maar wel met het versturen van e-mail. Ook Telfort-klanten, die gebruik maken van het netwerk van KPN, melden problemen met internet en tv.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 02 april 2017.