Triple Play-bundels zijn populair

Uit onderzoek van Structurele Marktmonitor 2011 van Opta, blijkt dat het aantal aansluiting op de mobiele markt sinds twee weer ligt is gestegen en het aantal Triple Play-bundels blijft groeien.

Stijging aantal mobiele aansluitingen en Triple Play-bundels
Stijging aantal mobiele aansluitingen en Triple Play-bundels

Het aantal mobiele abonnementen is volgens onderzoek van de Structurele Marktmonitor ligt gestegen. Voor het eerst is de omzet van datadiensten hoger dan de omzet uit sms-diensten. Daarnaast blijven de Triple Play-bundels in populariteit stijgen en heeft 72% van de Nederlanders digitale televisie. Het onderzoek dat is uitgegeven door de Structurele Marktmonitor geeft inzicht in de stand van zaken betreft mobiele telefonie, breedband, bundels, televisie en vaste telefonie.

Provider T-Mobile is een nieuwkomer op de markt voor Triple Play diensten, nu de provider de vasten diensten van dochter Online gekoppeld heeft aan het eigen mobiele portfolio. Op de website van Internet & ADSL kunt u lezen wat een Trip Play abonnement precies inhoudt. Uit cijfers van het onderzoek blijkt dat het aantal digitale tv-aansluitingen opnieuw is gestegen. De grootste speler is nog steeds Ziggo, gevolgd door UPC en KPN (Digitenne en Interactieve TV).

Ook het aantal breedbandaansluitingen blijft stijgen, van 6.330.00 naar 6.393.000. Daarin blijft KPN voorlopig de grootste speler, gevolgd door Ziggo dat in marktaandeel is gestegen en UPC. Daarnaast is het aantal DSL-aansluitingen met 2% gedaald en kabelinternet ligt gestegen met 4%. De populariteit van glasvezel wordt in dit onderzoek ook onderstreept. Het aantal glasvezelaansluitingen is flink gestegen tot 17%.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 24 oktober 2011.