Solcon-klanten ondervinden hinder van storing

Internetprovider Solcon heeft vorige week last gehad van landelijke problemen op het glasvezelnetwerk. Slechts een beperkte groep zou hinder hebben ondervonden van de problemen.

Deel Solcon klanten heeft vorige week last gehad van een storing op het glasvezelnetwerk
Deel Solcon klanten heeft vorige week last gehad van een storing op het glasvezelnetwerk

Solcon woordvoerster Lammertina Klein Obbink liet aan Tweakers weten dat het om nog geen honderd klanten zou gaan die daadwerkelijk last ondervinden van het problemen. Omdat de problemen zich niet in een bepaalde regio concentreren, spreekt de provider van een landelijke storing.

Samen met de leverancier van het glasvezelnetwerk is Solcon een aantal dagen bezig geweest het probleem te achterhalen. Gebruikers melden verlies van verbindingen, maar ook zouden zij last hebben van packet loss tot maar liefst 40%. Hierdoor zou het internet volgens diverse klanten nagenoeg onbruikbaar zijn. Solcon heeft inmiddels op zijn website bericht dat de storing zou zijn verholpen.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 22 mei 2017.