Multi play markt groeit minder hard in Q1 2017

De multi play markt stagneert. Zo’n 84 procent van alle Nederlandse huishoudens maakt gebruik van twee of meerdere telecomdiensten bij dezelfde aanbieder.

De groei op de multi play markt stagneert in het eerste kwartaal van dit jaar
De groei op de multi play markt stagneert in het eerste kwartaal van dit jaar

Dat is gebleken uit het Dutch Consumer Multiplay Market rapport van het eerste kwartaal 2017. Er is sprake van multi play wanneer een consument gebruikt maakt van ten minste twee diensten, mobiele of vaste telefonie, televisie of breedband internet, of meer bij dezelfde aanbieder.

Zo’n 15 procent van de multi play huishoudens maakt gebruik van een quad play pakket. Een jaar eerder lag dit aantal nog op 12 procent. Ondanks dat dit aandeel groeit, beschikt het merendeel van de huishoudens nog steeds over een triple play pakket. Wel is er een daling te zien van de mensen die drie diensten bij één aanbieder combineren.

KPN
KPN is op de quad play markt nog altijd verreweg marktleider met 86,5 procent van het aantal aansluitingen en 88 procent van de omzet. Nummer twee is Ziggo gevolgd door kleinere spelers zoals T-Mobile, dat onlangs Vodafone Thuis overnam.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 29 juni 2017.