Gepersonaliseerde breedbanddiensten hebben de toekomst

ADSL providers kunnen veel meer verdienen door een beter product aan te leveren, en vooral gepersonaliseerd.

Uit onderzoek van Juniper Networks blijken breedbandproviders veel meer uit hun investeringen te kunnen halen door gepersonaliseerde internet-verbindingen aan te bieden met een hoge, constante, kwaliteit.

Zo blijkt de gemiddelde internetgebruiker 5 on-line identiteiten te hebben en grote waarde te hechten aan een betrouwbare aansluiting. Bij een gepersonaliseerde internet-verbinding zou het inloggen bespaard kunnen blijven en de snelheid afgestemd op de gebruiker. Dit biedt providers de kans een kwalitatiever en competitiever product te leveren.

“De eisen voor snelheid, betrouwbaarheid en beveiliging die gebruikers stellen aan hun verbinding, zijn afhankelijk van welke dienst ze willen gebruiken. IPTV bijvoorbeeld heeft een constante en snelle verbinding nodig, en online winkelen vereist een veilige en betrouwbare verbinding”, zegt een woordvoerder van Juniper Networks.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 18 juni 2008.