Consument minst tevreden met mobiel internet van T-Mobile

De Mobiele Providermonitor van de Consumentenbond heeft aangegeven dat de Nederlandse consumenten het minst tevreden zijn met het mobiel internet van T-Mobile. Daarnaast scoren Vodafone en KPN een stuk beter.

Consumenten vinden tarieven, voorwaarden en aanbiedingen van providers onduidelijk
Consumenten vinden tarieven, voorwaarden en aanbiedingen van providers onduidelijk

De Consumentenbond heeft onderzoek gedaan naar de kwaliteit van mobiel internet en daaruit blijkt dat T-Mobile het laagst scoort. Een panel van ruim 2400 leden heeft twee maanden lang de eigen provider beoordeeld. De providers zijn beoordeeld op de kwaliteit van het bellen, sms’en en het mobiel internet. Daarbij scoort T-Mobile bijzonder laag voor de kwaliteit van het mobiel internet, consumenten gaven hiervoor het rapportcijfer 6,5. Opvallend waren de scores voor KPN en Vodafone die een stuk hoger scoorden met een 7,6.

Het onderzoek geeft aan dat veel klanten van T-Mobile niet tevreden zijn over de kwaliteit van het mobiel internet. T-Mobile liet via de nieuwssite Nu.nl weten: "T-Mobile heeft in het onderzoek van de Consumentenbond een gedeelde eerste plaats op het gebied van klanttevredenheid met een 6,8. We bieden de beste prijs-kwaliteitsverhouding in de markt. Wanneer prijs was meegenomen in dit onderzoek, dan zag ook het totaaloordeel er anders uit."

Tevens is er weinig duidelijkheid voor consumenten over tarieven, voorwaarden en aanbiedingen bij alle providers. Dat blijkt ook uit het onderzoek want consumenten gaven hiervoor een gemiddeld cijfer van 6,2.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 16 december 2011.