Scarlet rolt interactieve tv uit in heel Nederland

Provider Scarlet heeft in een persbericht kenbaar gemaakt dat haar nieuwe interactieve tv-dienst in heel Nederland wordt aangeboden. Scarlet heeft hiermee veruit het meest complete basispakket voor tv. De tv-dienst wordt geleverd via ADSL, VDSL en op het glasvezelnetwerk van Reggefiber.

Scarlet wil zich onderscheiden op de markt met nieuwe interactieve tv-dienst en VIP installatie
Scarlet wil zich onderscheiden op de markt met nieuwe interactieve tv-dienst en VIP installatie

Scarlet Nederland heeft een interactieve tv-dienst gelanceerd, welke in heel Nederland wordt aangeboden. Op dit moment heeft de provider één van de grootste basispakketten voor tv in Nederland. Met ruim 122 zenders, waarvan er 28 in HD en ruim 58 zenders die ook op de tablet beschikbaar zijn. In heel Nederland waar 12 Mb downloadsnelheid gehaald kan worden, kan de tv-dienst worden geleverd. Deze wordt geleverd op ADSL (tot 20 Mb), VDSL (tot 50/80 Mb) en op het glasvezelnetwerk van Reggefiber (500 Mb).

De interactieve tv-dienst is beschikbaar vanaf 54,95 euro per maand en bevatten naast televisie ook een draadloos Fritz!box modem, gratis Sim-kaarten voor meerdere gezinsleden en elke maand de eerste honderd minuten gratis bellen naar alle vaste en mobiele nummer in Nederland. Uit het persbericht blijkt tevens dat Scarlet een VIP installatie in het leven heeft geroepen.

VIP installatie voor nieuwe klanten
Binnen de introductieperiode is deze VIP installatie gratis voor nieuwe klanten en bestaande klanten die overstappen. De monteur sluit dan niet alleen het modem aan, maar installeert ook televisieapparatuur, zorgt voor de bekabeling (waar mogelijk met wegwerken) naar de televisies en stelt interactieve tv in op tablets, computers/laptops en smartphones. Met deze nieuwe dienst wil Scarlet het overstappen vergemakkelijken.

Nieuwe pakketten en diensten

Scarlet heeft daarnaast op de website een postcodecheck geïntegreerd. Zo kunnen bezoekers zien wat de verwachte beschikbare bandbreedte wordt op de ingevoerde postcode. Met de nieuwe pakketten en diensten probeert Scarlet zich te onderscheiden in de markt. Matthijs Kamp, directeur van Scarlet, liet weten dat Scarlet niet meer de partij is waar je moet zijn om “voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten”.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 02 mei 2014.