KPN ziet groei in quad-play abonnees

KPN zag het aantal quad-play klanten in het laatste kwartaal van 2016 stijgen. Dit maakte de provider tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekend.

KPN presenteerde de laatste kwartaalcijfers van 2016 en zag daarbij een stijging in het aantal mobiel-vast klanten
KPN presenteerde de laatste kwartaalcijfers van 2016 en zag daarbij een stijging in het aantal mobiel-vast klanten

Het aantal breedbandklanten dat ook een mobiel abonnement van KPN heeft nam in het 4e kwartaal met 74.000 huishoudens toe naar 1,077 miljoen. Dat betekent dat 37% van de klanten gebruik maakt van een zogenoemd quad-play abonnement. In het laatste kwartaal van 2015 bedroeg dit aantal nog slecht 29%.

Lees ook: KPN passeert grens van 1 miljoen vast-mobiele klanten.

Naast de stijging van het aantal klanten met een combinatie van vast en mobiel zag KPN zowel de kwartaal- als jaaromzet van het bedrijf dalen. De kwartaalomzet bedroeg zo’n 1,7 miljard euro, wat zo’n 2,3% lager is als een jaar daarvoor. De totale jaaromzet van KPN viel 3,4% lager uit en kwam neer op 6,8 miljard euro. Door de positieve cijfers van de consumententak is KPN in staat geweest de tegenvallende resultaten in het zakelijke segment op te vangen.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 02 februari 2017.