Internetproviders bieden klanten met vast internet betere WiFi-dekking

Steeds meer internetproviders bieden klanten met vast internet een betere WiFi-dekking. Klanten krijgen van de provider extra apparatuur, zoals WiFi-repeaters om de dekking te verbeteren. De kans dat betere hardware WiFi-problemen oplost wordt hiermee groter en daarmee ook de kans dat een klant niet overstapt naar een andere provider.

Steeds meer providers bieden klanten betere WiFi-dekking binnenshuis
Steeds meer providers bieden klanten betere WiFi-dekking binnenshuis

Klanten die een vast internet abonnement hebben afgesloten bij een provider krijgen steeds vaker extra apparatuur om de WiFi-dekking binnenshuis te verbeteren. Providers bieden bijvoorbeeld betere hardware, zoals modems en routers, om veel voorkomende WiFi-problemen op te lossen en ook de kans te verkleinen dat de klant door ontevredenheid over WiFi-signalen overstapt. Verschillende providers bieden volgens Telecompaper vergelijkende diensten: tegen korting leveren zij WiFi-repeaters waarmee het signaal van de router beter verspreid wordt.

Eén van die providers is Ziggo, het bedrijf liet afgelopen week aan klanten weten extra WiFi-punten voor in huis te leveren waarmee de dekking binnenshuis wordt verbeterd. Ook Vodafone, XS4ALL en KPN bieden klanten vergelijkbare diensten. “Nieuwe routers of repeaters in de retail liggen vaak vier weken na de introductie al in het schap. In de retail vindt de consument dus meer innovatieve producten op basis van de laatste technologie. Steeds meer providers kiezen ook deze weg waardoor zij hun klanten beter presterende en moderne hardware kunnen leveren. De kans dat hiermee WiFi-problemen worden opgelost wordt hiermee groter en daarmee de kans dat een klant niet opstapt”, aldus Eric van Uden van AVM.

Nieuwsbericht geschreven door het Internet & ADSL team op 27 januari 2016.