Ervaringen

Ervaringen over ADSL of kabelinternet zijn pas echt nuttig als ze gerelateerd zijn aan uw plaats. Bekijk onze meer dan 500 internet reviews uit heel Nederland.

Hieronder treft u de recentelijk ingestuurde ervaringen over ADSL, kabelinternet en in sommige gevallen over glasvezel door geheel Nederland. Wij tonen u de vijf meest recente ervaringen, voor een uitgebreidere ervaring klikt u op de plaatsnaam waar de ervaring overgaat of selecteert u de providers onder deze vijf meest recente ervaringen.

Als u reeds digitale televisie of internet gebruikt via een provider, dan moedigen we u aan om ook uw ervaringen met anderen te delen. Zo maken we Internet & ADSL nog nuttiger. Een ervaring toevoegen gaat heel eenvoudig en kost u slechts een minuut. Geheel onderaan de pagina treft u de reviews per provider, inmiddels zijn we trots op het feit dat we reeds meer dan 500 reviews hebben mogen ontvangen!

1
 
Ik begin langzaam GEK te worden hier van het trage internet! 
Ervaring over Online in Amsterdam van link geschreven op 20 april 2015
1
 
Per 1 mei 2015 mijn internet bij KPN opgezegd vanwege verhuizing. Prompt was mijn internet vanochtend (15 april) alvast uitgezet door KPN, waardoor ik per direct geen gebruik meer kan maken van internet. Erg lastig, gezien ik midden in een startup zit en dus dagelijks internet nodig heb. Vanochtend daarom KPN gebeld en in een uur tijd 6 medewerkers gesproken, die mij geen van allen konden helpen. - Medewerker 1 en 2 lukte het niet zonder slag of stoot om me door te verbinden naar de juiste afdeling. - Medewerker 3 kon me uiteindelijk wel doorverbonden krijgen naar de technische afdeling, maar vertelde me alvast dat het opnieuw aansluiten van het internet 3 weken zou duren en ik dus de komende 2 weken geen internet zou hebben. Los van of de fout nu bij KPN of bij mij lag. - Medewerker 4 werkt bij de technische afdeling en kon het verhaal van medewerker 3 bevestigen. Ongeacht of het internet op het juiste of foute moment uitgezet was, zou het 3 weken duren voordat het weer aangesloten zou zijn. Ik zou hoe dan ook dus de rest van de maand zonder internet zitten, waarmee al mijn werkzaamheden voor de startup dus stil komen te liggen dankzij een fout van KPN - Ik werd doorverbonden naar medewerker 5, werkzaam op een afdeling die zich bezighoudt met opzeggingen van abonnementen. Ook dit doorverbinden bleek lastig, want ondanks dat medewerker 4 beloofde medewerker 5 te vertellen wat er aan de hand was, mocht ik mijn hele verhaal weer opnieuw doen aan medewerker 5. Deze medewerker vond het heel spijtig, maar zei dat de enige optie om nog internet te hebben een dongel zou zijn. Daarvoor zou ze contact opnemen met een collega van haar. - Medewerker 6 kwam aan de lijn, deze meneer vertelde mij dat er een (nooit aangekomen) bevestiging naar mij gestuurd was waarin vermeld werd dat mijn internet per 13 april afgesloten zou worden. En dat ik, als ik een dongel zou willen, deze zelf zou moeten betalen. Heel frappant allemaal, want de enige schriftelijke bevestiging die ik ooit ontving vermeldde dat ik mijn internet per 1 mei 2015 op had gezegd. Ik kan iedereen met klem afraden om zaken met KPN te doen zolang zij hun zaken niet op orde hebben. Iedereen kan fouten maken, maar het belangrijkste is dat dit dan ook opgelost wordt, daarin schiet KPN momenteel gigantisch tekort! Sterker nog; 6 mensen te spreken krijgen, een uur aan de lijn moeten hangen en dan nog enkel teleurstellende antwoorden ontvangen waarin een grote organisatie als KPN niet in staat blijkt een passende oplossing aan te dragen, komt uiterst amateuristisch over. Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen om KPN zo ver te krijgen een oplossing aan te dragen? Zo jammer dat ik hier zoveel tijd in moet steken... Vriendelijke groet, Sander 
Ervaring over KPN in Breda van Sander geschreven op 15 april 2015
2
 
Het internet is hier 24/7 ronduit traag. Oké, ik ben dan ook een van de grotere internetgebruikers hier in huis (en van de straat), maar dat wil niet zeggen dat 8Mbit/s (1MByte/s) genoeg is. Tegenwoordig is een verbinding van 40Mbit/s (5MByte/s) niet een overbodige luxe. Ik kan dit waarschijnlijk niet volledig aan kpn verwijten gezien er hier een ADSL-verbinding ligt. Gelukkig is de gemeente Alphen-Chaam van plan om in de hele gemeente een glasvezel-verbinding aan te leggen, dit gaat echter nog 2 á 3 jaar duren voordat het volledig gerealiseerd is.  
Ervaring over KPN in Chaam van traaginternet geschreven op 14 april 2015
2
 
Momenteel erg trage verbinding 
Ervaring over Ziggo in Bennebroek van Detommy geschreven op 11 april 2015
6
 
Zeer slechte tv ontvangst! 
Ervaring over XS4ALL in Heerjansdam van hvpelt geschreven op 8 april 2015

Ervaringen per provider

CanalDigitaal ervaringen (11)
Gemiddeld cijfer 4,8
Concepts ervaringen (12)
Gemiddeld cijfer 6,3
Digitenne ervaringen (11)
Gemiddeld cijfer 4,0
Fiber ervaringen (3)
Gemiddeld cijfer 7,3
KPN ervaringen (204)
Gemiddeld cijfer 5,8
Lijbrandt ervaringen (4)
Gemiddeld cijfer 6,0
Online ervaringen (85)
Gemiddeld cijfer 6,2
OnsBrabantNet ervaringen (1)
Gemiddeld cijfer 6,0
Stipte ervaringen (15)
Gemiddeld cijfer 6,3
Tele2 ervaringen (129)
Gemiddeld cijfer 6,2
Telfort ervaringen (98)
Gemiddeld cijfer 5,3
UPC ervaringen (73)
Gemiddeld cijfer 5,8
Vodafone ervaringen (38)
Gemiddeld cijfer 6,6
XMS ervaringen (5)
Gemiddeld cijfer 6,2
XS4ALL ervaringen (121)
Gemiddeld cijfer 6,2
ZeelandNet ervaringen (18)
Gemiddeld cijfer 4,7
Ziggo ervaringen (135)
Gemiddeld cijfer 6,4